Vi har her samlet svar på nogle af de spørgsmål, som vi støder på i relation til hvordan COVID-19 påvirker din bustur. Skulle der være noget, som du ikke kan finde svar på, er du altid velkommen til at kontakte os.

Holder I overhovedet åbent, så jeg kan reservere en bus?
Ja! Vi sidder klar på telefon og mail til at håndtere din henvendelse, så hold dig endeligt ikke tilbage.

Kan jeg aflyse min reservation?
Ja! I disse tider er det helt naturligt at det er usikkert om man kan gennemføre det planlagte arrangement. Derfor kan du selvfølgelig også afbestille din bus igen.

Ture på under 24 timers varighed kan afbestilles indtil 48 timer før afgang uden beregning. Er der tale om flerdagesture skal afbestilling ske senest 5 hverdage før afgang.

Vær dog opmærksom på at nogle af vores samarbejdspartnere har andre afbestillingsbetingelser. Hvis der eksempelvis indgår færgeoverfart skal færgebilletten typisk afbestilles op til 2 måneder inden afgang.

Hvor mange må vi være i bussen?
Alle busser (inkl. turistbusser) følger regler og principper for kollektive transportmidler. Busser er derfor ikke omfattet af forsamlingsforbuddet og i udgangspunktet kan alle sæder derfor anvendes, når passagererne sidder med ansigtet i samme retning.

Skal vi bruge mundbind i bussen?

Ja. Foreløbigt frem til 1. marts 2021 er der krav om brug af mundbind eller visir i bussen. Det er tilladt at fjerne mundbind eller visir ved kortvarig indtagelse af mad, drikke eller medicin.

Er der håndsprit til rådighed?

Ja, der er håndsprit til rådighed ved indgangsdøren i alle vores turistbusser.

Hvordan gør I busserne rene?

Foruden almindelig rengøring bliver berøringsflader (armlæn, håndtag mm.) desinficeret i busserne mindst 1 gang om dagen .

Må vi spise og drikke i bussen?

Ja – bare ikke alkohol. Foreløbigt indtil 1. marts 2021 er det forbudt at indtage alkohol i busser.